23948sdkhjf

Skarp segmentering giver bonus hos lampeproducent

Der er snart ikke plads til flere af Nordlux’ lamper på hylderne i de danske butikker. Udlandet skal trække vækstlæsset

Nordlux Group i Aalborg er vokset den seneste tid og har en pæn del af lampemarkedet i Danmark. Administrerende direktør Peter Terkelsen vurderer, at firmaets produkter sidder på mere end halvdelen af den tilgængelige hyldeplads i den danske detailhandel. Det skriver Nordjyske Stiftstidende.

Fortsatte vækstambitioner betyder, at eksporten fremover skal stå for hovedparten af væksten.

- Der er mange tangenter, man skal slå på for at lykkes med det. For det første skal man være til stede på markederne, og det er en proces, vi arbejder på flere steder - enten ved at skabe tættere bånd med distributører eller købe nogle af vores distributører og på den måde få mere ejerskab på de enkelte markeder, siger Peter Terkelsen til Nordjyske Stiftstidende.

Nordlux Group
Nordlux Group sælger og designer belysningsprodukter.

Hovedsæde i Aalborg samt salgskontorer i Norge, Sverige, Tyskland og Kina.

Beskæftiger 72 personer, knap 10 procent flere end for et år siden.

Segmentering er nøglen
Startskuddet til firmaet fremgang kom med et skarpere fokus på segmentering. Tidligere solgte Nordlux mest salg til byggemarkeder, men det har altså ændret sig:

- Efter vi er begyndt at arbejde mere med design, er vi blevet bedre til også at fokusere på blandt andet møbelhuse, specialbutikker og internetforretninger. Det giver god mening for os at have de to forskellige segmenter, fortæller Peter Terkelsen til Nordjyske Stiftstidende.

I 2016 voksede firmaet overskud med 26 procent til 22 mio. kr. efter skat. Mere end halvdelen kommer fra eksport. Ambitionen er, andelen skal være godt 80 procent om tre-fire år.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.153